Star Tales - gwiezdne opowieści...

Jest rok 21 406 od powstania Republiki. Próbujemy przeżyć...


#1 2012-12-05 18:23:43

MOC

Administrator

Zarejestrowany: 2012-12-05
Punktów :   

Techniki Mocy

Na przestrzeni tysiącleci wiele organizacji zrzeszających osoby wrażliwe na Moc opracowało dziesiątki różnych technik jej wykorzystywania. Dlatego by ułatwić orientację nowym graczom, którzy pragną zacząć swą przygodę z broniącymi pokoju Jedi lub dążącymi do władzy i potęgi Sithami, przygotowaliśmy krótki spis podstawowych technik Mocy, oraz tych przynależnych do Jasnej lub Ciemnej Strony.


Moce podstawowe - umiejętności z tych grup musi opanować każdy padawan lub adept pragnący zdobyć prestiżowe tytuły Jedi lub Sitha. Oczywiście poziom ich opanowania jest dla każdego różny, osoby szkolące się w ścieżkach miecza skupią się głównie na tych zdolnościach, które mogą im pomóc w walce, zaś adepci ścieżek Mocy dogłębniej poznają tajniki każdej grupy.

Grupy Mocy:

Zmysłów:
- Tactus otium/prekognicja – dzięki tej zdolności osoby wrażliwe na Moc mogą wyczuć delikatne zmiany w przyszłości, dzięki czemu ich czas reakcji jest znacznie szybszy i dokładniejszy. Przykładowo w walce pozwala to na wyczucie zamiarów i ataków przeciwnika.
-  tai vordrax/Psychometria – zdolność ta pozwala na odczytywanie śladów wydarzeń poprzez Moc. Skupiona osoba może doświadczyć przebłysków mienionych wydarzeń lub też intuicyjnie odczytać ślady i ułożyć z nich właściwy przebieg zdarzenia.
- Telepatia – zdolność do kontaktów myślowych między osobami wrażliwymi na Moc lub do przesyłania informacji myślowych zwykłym osobom. Siła telepatii zależy przede wszystkim od naturalnych zdolności i siły więzi w Mocy.

Kontroli:
Szybkość – używając Mocy Jedi lub Sith może wpłynąć na swój organizm znacząco zwiększając szybkość swego ciała.
Skok – Dzięki tej zdolności można przełamać ograniczenia swego ciała, wykonując dalekie i wysokie skoki, wykorzystując do tego energię Mocy. Ułatwia ona również wszelkie powietrzne akrobacje i ewolucje.
Wzmocnienie – używając tej techniki można znacząco zwiększyć wytrzymałość swego ciała na zmęczenie i niekorzystne warunki atmosferyczne.

Telekinezy:
- Pchnięcie/Przyciągnięcie – dzięki Mocy możliwe jest wytworzenie telekinetycznej „fali”, podległej woli danej osoby. Umożliwia ona szybkie przemieszczanie przedmiotów, jednak nie jest ono zbyt dokładne. Jest to również jedna z podstawowych umiejętności ofensywnych Jedi i Sithów.
- Lewitacja – Podobnie jak pchnięcie czy przyciągnięcie umożliwia podnoszenie i przemieszczanie przedmiotów przy użyciu siły woli. Zasadnicza różnica kryje się w szybkości i precyzji działania. Lewitacja jest wolniejsza ale znacznie dokładniejsza.
- Rzut – połączenie lewitacji i pchnięcia lub przyciągnięcia. Jest to zdolność zdecydowanie ofensywna, umożliwiająca uniesienie przedmiotu a następnie pchnięcie go w swego przeciwnika, by np. wytrącić go z równowagi.

Ochrony:
Ochrona umysłu – jedna z podstawowych zdolności, która umożliwia osłonięcie własnego umysłu przed wszelkimi mentalnymi atakami.
Ochrona ciała – kolejna podstawowa umiejętność. Jedi lub Sith tworzy wokół swego ciała ochronne pole Mocy, które ma za zadanie obronić użytkownika w czasie walki przed ingerencją przeciwnika w własne ciało. Uniemożliwia np. zmiażdżenie organów czy połamanie rąk. Ochronę można również rozciągnąć na swój miecz świetlny, uniemożliwiając jego wyrwanie lub deaktywację w czasie walki.
Bariera Mocy – zdolność ta jest zarówno defensywna jak i ofensywna. Pozwala na utworzenie pola energii, które może chronić przed atakami fizycznymi jak i tymi kierowanymi przez Moc. Barierę można użyć na sobie, na osobie którą chce się ochronić lub też na wrogu, zamykając go wewnątrz „bańki”.

Zaawansowane:

Perswazja Mocy – jedna z podstawowych zdolności mentalnych działająca na przeciętne umysły, nie chronione w żaden sposób. Używający tej zdolności Jedi może nakłonić kogoś do swojej racji bez uciekania się do przemocy lub zastraszenia. Pozwala to na łatwe i szybkie rozładowanie napiętej sytuacji lub też przyśpieszenie jakiegoś działania, gdy liczy się czas.
Mistrzowie tej umiejętności potrafią nakłonić kogoś nawet na duże odległości, wyczuwając dany umysł poprzez Moc.

Tutaminis/Absorbcja – szereg zdolności dzięki którym Jedi lub Sith zyskuje możliwość kontroli energii wewnątrz i na zewnątrz swego ciała. Użytkownik Mocy może wchłonąć praktycznie każdy rodzaj szkodliwej energii i wzmocnić swoje zapasy, lub też skierować ją na zewnątrz. Zdolność ta jest rozwinięciem Bariery Mocy i jest bardzo trudna do opanowania na zadowalającym poziomie. Jednak mistrzowie w tej dziedzinie mogą nawet zatrzymać atak klingi miecza świetlnego własną dłonią, wchłaniając i przekształcając jej energię.

Moce Iluzji – Grupa mentalnych zdolności umożliwiających tworzenie szeregu bardzo realistycznych iluzji, które mogą być później wykorzystane w przeróżny sposób, począwszy od prostego ukrycia przedmiotu lub przejścia, poprzez zmianę własnego wyglądu a skończywszy na utworzenie własnego widma w czasie walki. Najpotężniejsi mistrzowie tej sztuki potrafią stworzyć nawet widmową armię, wymaga to jednak odpowiedniego przygotowania i pomocy innych osób wrażliwych na moc.

Punkty Przełomu – niezwykle rzadka ale i bardzo potężna umiejętność, która odpowiednio użyta może zmienić bieg walki, bitwy czy nawet przyszłych wydarzeń. Osoba, którą ją opanowała jest w stanie dostrzegać wrażliwe miejsca w strukturze Mocy. Mogą one dotyczyć osłabienia w ścianie czy szybie pancernej, ale również i błędów w obronie przeciwnika, jego wrażliwych miejsc. Najtrudniejsze w interpretacji są punkty przełomu związane z osobami i wydarzeniami. Właściwe zinterpretowanie takiego punktu pozwala na pokierowanie dalszymi wydarzeniami według własnej woli.

Bitewna Medytacja – Kolejna niezwykle potężna umiejętność będąca rozwinięciem Bojowej Medytacji, jednak na znacznie większą skalę. Użytkownik nie bierze bezpośredniego udziału w walce, gdyż zdolność ta wymaga dużego skupienia i spokoju. Jednak właściwie użyta zwiększa morale sojuszniczych oddziałów, dodaje im odwagi i polepsza koordynację, zwiększając przy tym skuteczność. Z kolei w szeregach przeciwnika potrafi siać zamęt, zwątpienie a nawet strach, prowadząc do dezorganizacji a czasem i ucieczki z pola bitwy. Osoby które mistrzowsko opanowały Bitewną Medytację są więc niezwykle cenne we wszelkich kampaniach wojennych.

Wizje Mocy – niektóre osoby wrażliwe na Moc potrafią dzięki długotrwałym medytacjom dostrzec przeszłość, przyszłość oraz wydarzenia które obecnie rozgrywają się w odległych zakątkach Galaktyki. Wizje te mogą mieć różny charakter, począwszy od tych najprostszych, w których osoba doznająca wizji jest tylko postronnym obserwatorem, a skończywszy na trudnych do zinterpretowania wizjach o znaczeniu symbolicznym. Każdy wizjoner musi być nie tylko świetnie zaznajomiony z wiedzą o Mocy, musi również posiadać rozległą wiedzę oraz dobrą intuicję, ponieważ wizje przyszłych wydarzeń niosą ze sobą wiele pułapek, ponieważ przyszłość jest w ciągłym ruchu. Przeszłość również może być myląca, gdyż Moc może podsunąć wizję alternatywnej przeszłości, echo innego rozwoju wydarzeń. Interpretacja wizji to jedna z najtrudniejszych umiejętności, wynikająca raczej z mądrości niż silnego związku z Mocą. (Mimo że Wizje są zdolnością neutralną to wymagają one ogólnego wyciszenia i dostrojenia do Mocy, przez co niewielu użytkowników Ciemnej strony ich doświadcza).

Spojrzenie Mocy – umiejętność ta pozwala patrzeć na świat poprzez Moc, z pominięciem naturalnego wzroku. Zdolność ta jest naturalna dla rasy miraluka, którzy w toku ewolucji utracili możliwość obserwacji własnymi oczyma. Inne wrażliwe na Moc osoby mogą nauczyć się tej umiejętności, uniezależniając się od tradycyjnego wzroku. Spojrzenie Mocy umożliwia również dostrzeganie poprzez iluzje i zasłony niewidzialności. Mistrzowie tej zdolności mogą nawet widzieć poprzez drzwi i ściany jak również szybciej zauważą ukryte przedmioty lub dostrzegą jakieś ślady lub wskazówki.

Moce Ogłuszenia – To szereg podstawowych zdolności służących do ogłuszania przeciwników lub łatwego pacyfikowania agresywnych osób. Metody działania są różne, daną osobę można natychmiast pozbawić przytomności, stopniowo wprowadzić kogoś w sen czy też czasowo kogoś zamroczyć lub nawet zamrozić. Mistrzowie tej umiejętności potrafią ogłuszyć kilka a nawet i kilkanaście osób na raz. 

Zaawansowane Moce Telekinetyczne – osoby które świetnie opanowały zdolności telekinetyczne posiadają niezrównaną kontrolę nad różnymi przedmiotami, począwszy od potężnych i ciężkich przedmiotów, takich jak skały, kontenery czy nawet myśliwce i frachtowce, a skończywszy na drobinkach piasku. W czasie walki możliwe jest więc np. wysłanie w kierunku przeciwnika fali kamyków czy różnych odłamków, poderwanie z ziemi piasku i stworzenie z nich małego tornada, czy też utworzenie silnej telekinetycznej fali odpychającej wszystkich wokoło. Mistrzowie telekinezy potrafią przekazywać energię Mocy poprzez ziemię, wywołując jej małą eksplozję tuz pod nogami przeciwnika, czy też wywoływać trzęsienia ziemi.

Moc Ukrycia – zdolność ta umożliwia danej osobie ukrycie się przed wzrokiem innych ludzi, maskując przy tym odgłosy kroków. Przy zachowaniu odpowiedniej ostrożności możliwe jest przemknięcie obok strażników i zwykłych droidów. Jednakże bardziej zaawansowane czujniki ruchu czy kamery są w stanie wykryć taką osobę. Moc Ukrycia jest jedną z podstawowych zdolności Cieni Jedi, którzy specjalizują się w infiltracji oraz w działaniu z ukrycia.

Moc „Przepływu” – to szeroko pojęta zdolność rozumienia, dostrzegania i kierowania strumieniami energii Mocy i wykorzystywania ich do tworzenia przeróżnych wzmacniających artefaktów. Umiejętność ta jest niezbędna dla Rzemieślnika Jedi, który zajmuje się tworzeniem mieczy świetlnych, szat czy też holocronów.

Moce Jasnej Strony:

Uzdrawianie – to zestaw poszczególnych umiejętności polegających na przekazywaniu przez Jedi włąsnej energii drugiej osobie, by wspomóc proces leczenia. Dobrze przeszkolony i utalentowany uzdrowiciel może bez trudu dostrzec wszelkie obrażenia czy choroby swojego pacjenta, jednak by je właściwie zinterpretować potrzebna jest już wiedza medyczna. Jedi kierując energią Mocy może wyeliminować z organizmu różne choroby, trucizny, pasożyty, potrafi również usprawnić proces regeneracji lub też na jakiś czas natychmiast zagoić rany, jednak to tylko czasowe rozwiązanie i później konieczna będzie właściwa hospitalizacja. 

Moc Światła – Ściana Światła – najpotężniejsza zdolność Jedi, bardzo trudna do opanowania i wymagająca wielkiej znajomości Mocy oraz prawdziwego oddania Jasnej Stronie. Poprzez skupienie użytkownik tej mocy przekształca swą wewnętrzną „jasność” w broń, którą można użyć przeciwko Ciemnej Stronie. Ukierunkowany promień tej energii może zneutralizować a nawet zniszczyć wszelkie przejawy działania ciemności a nawet i alchemii sithów. Rozwinięciem Mocy Światła jest Ściana Światła, którą można zastosować na znaczne większy obszar, konieczna jest wtedy współpraca kilku lub więcej Jedi. Ściana może mieć różne efekty, począwszy od oczyszczenia terenu z Ciemnej Strony, po uwięzienie jej za nieprzeniknioną barierą a skończywszy na kompletnym odcięciu od Mocy wszystkiego co znajdzie się w obszarze jej działania.

Trans Hibernacyjny – to jedna z podstawowych zdolności. Jedi wprowadza siebie w stan pogłębionej medytacji, spowalniając wszystkie swoje procesy życiowe, począwszy od oddychania po bicie swego serca. W czasie tego transu możliwe jest zwiększenie swych zdolności regeneracyjnych, by usprawnić proces samo leczenia. W pełni wyszkolony użytkownik Mocy może w ten sposób przetrwać nawet tydzień w skrajnych warunkach, bez jedzenia i picia.

Medytacja Bojowa – to zestaw szeregu zdolności usprawniających koordynację, inicjatywę oraz zwiększających odwagę i morale Jedi i jego sojuszników. Wytrenowany użytkownik Mocy może osłonić swych towarzyszy tak, by nie lękali się stawiać czoła Ciemnej Stronie działającej zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. 

Wzmocnienie – umiejętność pokrewna z uzdrawianiem. Jedi może użyć energii Mocy by czasowo pobudzić swych sojuszników do działania, zwiększając ich zdolności regeneracyjne oraz „odpychając” od nich ból i zmęczenie. Czas działania tej zdolności zależy od danego Jedi i może maksymalnie trwać kilka godzin, później konieczna będzie bardziej specjalistyczna pomoc medyczna.

Consitor Sato/Wzburzenie Roślin – Kolejna rzadka i trudna do opanowania umiejętność. Każdy Jedi potrafi poprzez Moc wyczuć energię życiową która go otacza. Niektórzy potrafią wykorzystać te połączenia by obłaskawić zwierzęta i zyskać ich przychylność. Dużo trudniej jest wykorzystać to naturalne połączenie do nawiązania kontaktu z roślinami. Jeśli jednak ktoś opanował tą umiejętność, to korzystając z Mocy może on przyśpieszyć wzrost danej rośliny i pokierować nim odpowiednio. Potężniejsi Jedi mogą nawet wykorzystać to połączenie w czasie walki, sprawiając by rośliny oplotły np. nogi przeciwnika lub całe jego ciało.

Morichro - zdolność ta działa na podobnej zasadzie co trans hibernacyjny, z tą różnicą że dany Jedi pozostaje świadomy i może wciąż działać. Następuje spowolnienie wszystkich funkcji życiowych do niezbędnego minimum, a potrzebną energię życiową czerpie się bezpośrednio z Mocy. Pozwala to przetrwać w trudnych warunkach, jednak jest to bardzo niebezpieczne dla zdrowia i zbyt długie przebywanie w tym stanie może prowadzić do bardzo poważnych uszkodzeń organizmu.

Malacia – to umiejętność wykorzystująca energię przeciwnika przeciwko niemu samemu, wywołując przeróżne efekty osłabiające organizm. Działa to na podobnej zasadzie co wywołanie choroby i zatrucia organizmu, osoba poddana działaniu tej zdolności czuje silne osłabienie, bóle i nie jest w stanie racjonalnie myśleć. Malacia nie wywołuje jednak prawdziwych obrażeń a jedynie wrażenie a efekt po jakimś czasie zanika, przez co nie jest ona zaliczana do grupy mocy Ciemnej Strony. Jednakże jest ona bardzo rzadko używana przez Jedi.


Ciemna Strona

Błyskawice Mocy – to jedna z najbardziej rozpoznawalnych umiejętności Sithów, mimo że jej opanowanie nie jest wcale takie proste i tylko osoby silnie związane z Ciemną Stroną mogą jej używać. Błyskawice to silne wyładowania energii przyjmujące formę piorunów, którymi ich użytkownik razi swego przeciwnika. Karmią się one gniewem i innymi negatywnymi emocjami osoby, która je wytwarza. Mistrzowie tej sztuki mogą wywołać nawet małą burzę błyskawic, działającą na znacznie większy obszar.

Moce Pożerania – to grupa zdolności „wampirycznych” polegających na wysysaniu z przeciwnika konkretnej formy energii, czy to Mocy, by wzmocnić swoje własne rezerwy czy też życia, by się uleczyć. Osoba poddana działaniu tej mocy doświadcza wielkiego bólu i może umrzeć w wyniku zbyt dużej utraty energii. Jednak nie tylko życie czy Moc może zostać „pożarta” przez Sitha, ale również wiedza i wspomnienia danej osoby. Ta konkretna zdolność pozostawia ogromne zniszczenia w umyśle ofiary. Mistrzowie tej sztuki nie potrzebują bezpośredniego kontaktu by użyć swych zdolności. Mogą ją nawet stosować równocześnie na kilku osobach.

Alchemia Sithów – to połączenie wielu rodzajów nauk i mrocznych sztuk Mocy, których celem jest zmiana naturalnej biologii organizmów lub budowy przedmiotów tak, by stanowiły one narzędzia Ciemnej Strony. Obszar działania alchemii sithów jest bardzo rozległy, począwszy od tworzeniu niebezpiecznych bestii, poprzez ulepszanie własnego ciała aż po przyzywanie starożytnych duchów i łączenie ich z przedmiotami lub organizmami.

Moce Przerażenia – szereg mocy których celem jest sparaliżowanie lub przerażenie przeciwnika, wymuszając na nim natychmiastowe poddanie się lub ucieczkę. Stanowią one przeciwieństwo mocy ogłuszania, gdyż najczęściej wywołują one silny ból i czasową paranoję u osób poddanych ich działaniu. Mistrzowie tej sztuki mogą wywołać taki efekt na wielu osobach na raz.

Moce Okaleczenia – grupa zdolności których nadrzędnym celem jest zadawanie bólu i uszkadzanie ciała przeciwnika w wyjątkowo wymyślny sposób. Czy to łamiąc kości czy uciskając ważne organy, takie jak płuca, serce czy gardło.

Moce Dominacji – grupa mentalnych zdolności których jedynym celem jest złamanie woli danej osoby i całkowite podporządkowanie jej użytkownikowi. Efekty mogą mieć różny skutek i okres działania, ale wszystko i tak sprowadza się do jednej zasadniczej rzeczy – całkowitego zdominowania danej osoby.

Szał Mocy – Sith wykorzystując tą zdolność sięga do swoich najgorszych wspomnień i największych lęków, wykorzystując je jak paliwo dla swej nienawiści i gniewu. Czasowo zwiększa to jego siłę, szybkość, agresywność. Istnieje jednak ryzyko utraty kontroli nad szałem, co może prowadzić do niekontrolowanego rozlewu krwi zarówno przeciwników jak i sojuszników. Kolejnym skutkiem ubocznym może być stopniowa paranoja i szaleństwo.

Włócznia Ciemności – Działa na podobnej zasadzie co Moc Światłości. Sith kanalizuje swój wewnętrzny mrok, karmiony wszystkimi negatywnymi umiejętnościami a następnie formuje z nich promień, który może użyć przeciwko swoim przeciwnikom. Efekty działania tej zdolności mogą być różne, ale zawsze są one niezwykle bolesne, raniące zarówno ciało, umysł oraz duszę.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.emerytomani2.pun.pl www.propilkki.pun.pl www.czarnysport2009.pun.pl www.seductionpoland.pun.pl www.sielczanie.pun.pl